Η Εταιρεία μας εξειδικεύεται σε ορισμένα (συναφή μεταξύ τους) θέματα.
Χάρις σε αυτό έχει την ευκαιρία να εμβαθύνει στα αντίστοιχα θέματα,
άρα και να μπορεί να κάνει αντίστοιχες προτάσεις, για βελτίωση της
νομοθεσίας.
Μια εικόνα μπορείτε να έχετε από την αίτηση που υπέβαλλε ο Διευθύνων
Σύμβουλος της Εταιρείας μας στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου
Μεταφορών και που συνέβαλε στο να περιληφθεί αντίστοιχη διάταξη στο
ν.4530/18 για συνύπαρξη ΙΚΤΕΟ με λοιπές εγκαταστάσεις.
Αθήνα 20.02.2017
Αίτηση
της ΔΙΕΝΝΗΣ Α.Τ.Ε.
Τεχνικής Εταιρείας Μέλους του Τ.Ε.Ε.
Κίρκης 8 – 153 44 ΓΕΡΑΚΑΣ
210 8104000 – 6973 666600 – 6973 666620
Diennis%diennis.gr ‘ info”diennis.gr www.diennis.gr
Προς το
ΥΠΟΜΕΔΙ
Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας
Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων
Κοινοποίηση:
Γραφείο Υφυπουργού κ. Μαυραγάνη
ΘΕΜΑ : Βελτίωση της περί ΙΚΤΕΟ νομοθεσίας
Σχετ. : ο ν.2963/2001 όπως ισχύει
Αξιότιμε κ. Διευθυντά
Σε συνέχεια της εποικοδομητικής συζήτησης που είχαμε την Παρασκευή απόγευμα στο Γραφείο του αξιότιμου κ. Υφυπουργού, στην οποία συμμετείχατε κι εσείς, με την παρουσία και συμβούλων του κ. Υφυπουργού αλλά και άμεσα ενδιαφερομένων για ίδρυση ΙΚΤΕΟ, και όπου – λόγω και των λοιπών υποχρεώσεων του κ. Μαυραγάνη – δεν υπήρχε η άνεση χρόνου για την ανάπτυξη πρόσθετων επιχειρημάτων, θα μου επιτρέψετε να επανέλθω και να επιχειρηματολογήσω σχετικά, θεωρώντας ως δεδομένη την αντικειμενικότητα και την αμεροληψία, με την οποία θα εξετάσετε τις απόψεις μου.
Θέμα 1ο : Σχετικά με συμπληρωματικές εγκαταστάσεις εντός του γηπέδου του ΙΚΤΕΟ.
Κύριε Διευθυντά
Ο ν.2963/2001 προέβλεπε (και ισχύει ακόμη) ότι εάν έχουμε ένα γήπεδο (ενιαίο ακατάτμητο εκτός σχεδίου οικόπεδο) με επιφάνεια μεγαλύτερη των 4.000 μ2, η οποία καθορίζεται ως η ελάχιστη απαιτητή για την ίδρυση ενός ΙΚΤΕΟ, τότε πέραν του περιγράμματος που καθορίζει την «κύρια έκταση» του ΙΚΤΕΟ, μπορεί να αναπτυχθεί οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση, εννοείται που να επιτρέπεται από άποψη χρήσεων γης και να μην είναι απαγορευτική για το ΙΚΤΕΟ (π.χ. σχολείο), με την ρητή όμως απαγόρευση «να μη συστεγάζεται» με εγκαταστάσεις οδικής βοήθειας, συνεργείων αυτοκινήτων και εμπορίας αυτοκινήτων (βλ. άρθρο 34 παράγρ. ….)[ βλ. συνημμένο Νο 1].
Σχετικά με το πώς εξετάζεται η «συστέγαση» εκδόθηκε η ????? Γνωμοδότηση του ΝΣΚ η οποία ερμηνεύει τη συστέγαση όχι κατ΄ ανάγκη ως συνύπαρξη στο ίδιο κτήριο, αλλά γενικότερα ως συνύπαρξη ανεξάρτητων κτισμάτων στο ίδιο γήπεδο [βλ. συνημμένο Νο 2].
Κύριε Διευθυντά
Είναι γνωστό σε όλους ποια κριτήρια πρυτάνευσαν για τον αποκλεισμό των (τότε) ισχυρών οικονομικά Ομίλων όπως η ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ ΑΒΕΕ, ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ κ.ά. που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ΙΚΤΕΟ, ώστε να αφεθεί ελεύθερο το πεδίο σε ένα οργανωμένο και μοναδικό (τότε) «παίκτη». Και είναι προς τιμή του κ. Γιάννη Σαρακάκη που ευθαρσώς δήλωσε στον τότε Γενικό Διευθυντή Μεταφορών ότι «Είμαι επώνυμος, δεν είμαι απατεώνας και δεν προτίθεμαι να κρυφτώ πίσω από ofshore”.
Η «επιχειρηματολογία» ήταν ότι ο επιχειρηματίας «επισκευαστής – ιδιοκτήτης συνεργείου» θα «τα κάνει πλακάκια» με τον επιχειρηματία «επισκευαστή – εκμεταλλευτή ΙΚΤΕΟ», αν είναι ο ίδιος (ή των αυτών συμφερόντων).
Όπως πολύ σωστά αναφέρατε κ. Διευθυντά, κατά τη συζήτηση στο Γραφείο του κ. Υφυπουργού, αυτό συνέβη και μεταξύ ΙΚΤΕΟ Α και επισκευαστή Β, που μπορεί να απείχαν και χιλιόμετρα μεταξύ τους και να μην είχαν καμία επιχειρηματική συνάφεια.
Η λύση ήταν η επιβολή ποινών και πολλών δικλείδων ασφαλείας (π.χ. φωτογραφίες) κατά τον έλεγχο.
Και για να απαντήσω εμμέσως και στον (καλοπροαίρετα σκεπτόμενο) κ. Υφυπουργό :
- χρόνια τώρα λειτουργούν στη Λάρισα, στο Βόλο, στη Θεσσαλονίκη και στην Πάτρα συνεταιριστικά ΙΚΤΕΟ, δηλ. με μέλη/ επιχειρηματίες επισκευαστές αυτοκινήτων («συνεργειατζήδες»), χωρίς να προκύψουν ατασθαλίες.
- Αν υποθέσουμε ότι ο κ. Βήττας (που ήταν στη συνάντηση και μιλήσαμε για ΙΚΤΕΟ σε μεγάλο οικόπεδο που διαθέτει στη Βιομ. Ζώνη Τρικάλων, σε συνύπαρξη με κτήριο «Εμπόριο ανταλλακτικών και συνεργείο αυτοκινήτων») θελήσει να δείξει «υπερβάλλοντα ζήλο» κατά τον έλεγχο, ώστε να στρέψει τους πελάτες του, του ΙΚΤΕΟ, στο συνεργείο του, το μόνο που θα επιτύχει σε λίγους μήνες να κυκλοφορήσει η σχετική «φήμη – ρετσινιά» και να χάσει πελάτες κι από τις δύο δραστηριότητες.
- Υποχρέωση της Πολιτείας είναι να εξασφαλίσει ότι ο Τεχνικός Έλεγχος σε ένα ΙΚΤΕΟ είναι αμερόληπτος και αδέκαστος, ανεξαρτήτως αν δίπλα στο ΙΚΤΕΟ, στο ίδιο ή σε όμορο γήπεδο ή έναντι του ΙΚΤΕΟ ή περιμετρικά του ΙΚΤΕΟ κ.ο.κ. υπάρχει πλειάδα συνεργείων αυτοκινήτων.
- Αναφορικά με την «συγκέντρωση πλούτου» που άφησε να εννοηθεί ο κ. Μαυραγάνης, για την περίπτωση που αναφέρθηκε, απλώς να ενημερώσω ότι εταιρεία ΑΦΟΙ ΒΗΤΤΑ απαρτίζεται από δυο ηλικιωμένους αγαπημένους αδελφούς (ο ένας ήταν στη συνάντηση) και από τα πέντε παιδιά τους, που προσπαθούν να επιβιώσουν με καθημερινή εργασία στην επιχείρηση. Δεν αναφερόμαστε λοιπόν σε … «Λάτση» αλλά σε βιοπαλαιστές. Εξ άλλου η ίδρυση ΙΚΤΕΟ είναι ελεύθερη, δεν εμποδίζουν οποιονδήποτε άλλον να δραστηριοποιηθεί στον ίδιο τομέα.
Θέμα 2ο : Σχετικά με την απαιτητή επιφάνεια γηπέδου για ίδρυση ΙΚΤΕΟ.
Κύριε Διευθυντά
Επειδή με ευχαρίστηση διαπίστωσα ότι ο κ. Υφυπουργός α) «έτεινε ευήκοο ους» και β) κατά καλή σύμπτωση έχει ως νομικός το υπόβαθρο των πολεοδομικών γνώσεων, να θέσω το θέμα της ελάχιστης επιφάνειας, για την ίδρυση ΙΚΤΕΟ.
Δεν ανακινώ κ. Διευθυντά, για ευνόητους λόγους, το θέμα της χωροθέτησης των ΙΚΤΕΟ, που θα μπορούσε να λυθεί με τρεις μόλις σειρές. Σέβομαι και την εύλογη επιθυμία σας «να τερματίσετε ευδοκίμως τη σταδιοδρομία σας» αλλά δεν θα ήθελα να δημιουργήσω προβλήματα και στον κ. Υφυπουργό (και γιατί όχι ακόμη και στον κ. Σπίρτζη).
Ας έλθουμε λοιπόν μόνο στο θέμα της ελάχιστης επιφάνειας :
Ο ν.2963/2001 προβλέπει γήπεδο (ενιαίο ακατάτμητο εκτός σχεδίου οικόπεδο) με επιφάνεια τουλάχιστον 4.000 μ2.
Το όριο αυτό τέθηκε, προφανώς λόγω αγνοίας, από τον τότε (Μηχανολόγο) Διευθυντή, ο οποίος «είχε ακούσει» για τα 4 στρ. που απαιτούνται για δόμηση «εκτός σχεδίου».
Είναι προς τιμή σας ότι κατά τη διαβούλευση του ν.3897/2010 αποδεχθήκατε (τότε Διευθυντής ο κ. Λαζαρίδης) την πρότασή μου σε νήσους κάτω των 25.000 κατοίκων να αρκεί απλώς το γήπεδο «να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο» [βλ. συνημμένο Νο 3]. Γιατί δεν νοείται για ένα ΙΚΤΕΟ π.χ. στην Άνδρο με μια γραμμή ελαφρών και μια μοτό, δηλ. για κτήριο 200 μ2 να χρειάζομαι εικοσαπλάσιο γήπεδο…
Επανέρχομαι λοιπόν κ. Διευθυντά και λαμβάνοντας υπόψη ότι α) για τα ΚΤΕΟ υπάρχουν όροι δόμησης υπερεπαρκείς δηλ. 40% κάλυψη και πλάγια όρια 10 μ.)[βλ. συνημμένο Νο 4] και β) έστω και ένα μεγάλο ΙΚΤΕΟ να σχεδιάσουμε, που θα έχει και Βαρέα Οχήματα, δεν θα είναι πάνω από 650 μ2, προτείνω την κατάργηση των 4.000 μ2 και την υιοθέτηση της έκφρασης «να διαθέτει γήπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο».
Αν λοιπόν ένα γήπεδο που το συμβόλαιο είναι του έτους …… . και συνεπώς (βλ. δόμηση εκτός σχεδίου, ΦΕΚ 270 Δ/1985 όπως ισχύει, άρθρο ….. ) [βλ. συνημμένο Νο 5] με επιφάνεια π.χ. 2.300 μ2 θεωρείται «άρτιο και οικοδομήσιμο», γιατί να μη θεωρείται κατάλληλο για την ίδρυση του ΙΚΤΕΟ; Αν κατά τον σχεδιασμό ενδεχομένως δεν επαρκεί, ο επενδυτής θα περιορίσει τις απαιτήσεις του ή θα αναζητήσει μεγαλύτερο οικόπεδο.
Επίσης θεωρώ «εκ των ων ουκ άνευ» ότι θα πρέπει να περιληφθεί και υπό μορφή διάταξης νόμου η Γνωμοδότηση της τότε Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου κ. Κουτούκη [βλ. συνημμένο Νο 6], ότι δηλ. «Είναι δυνατή η ίδρυση ΙΚΤΕΟ στις εκτός Περιφέρειας Αττικής και Π.Ε. Θεσσαλονίκης πολεοδομημένες βιομηχανικές περιοχές (ΒΕΠΕ, ΒΙΠΕΤΒΑ), με τους όρους δόμησης εκάστης περιοχής». Διότι κ. Διευθυντά είναι αδιανόητο να μην επιτρέπουμε στον επενδυτή να ιδρύσει ΙΚΤΕΟ σε μια περιοχή που έχει δρόμους ασφαλτοστρωμένους, πεζοδρόμια, ύδρευση, αποχέτευση, ρεύμα, τηλέφωνα και γενικά ευκολίες, σήμανση, δεν απαιτεί εγκρίσεις Δασαρχείου κ.ά. και να τον εξαναγκάζουμε να «ψάχνει» σε «διανομές αγροτεμαχίων», με «αύλακες αποστράγγισης» ή σε «κατσικόδρομους» …
Θέμα 3ο : Σχετικά με τις απαγορευτικές γειτνιάσεις
Κύριε Διευθυντά
Με ικανοποίηση διαπίστωσα ότι αμέσως ο κ. Υφυπουργός αντελήφθη ότι «κάτι δεν πάει καλά» και ζήτησε να το εξετάσετε.
Εκμεταλλευόμενος τις νομικές γνώσεις του κ. Μαυραγάνη στο Διοικητικό Δίκαιο ας μου επιτραπεί κ. Τζενεβράκη να σας επισημάνω ότι μια βασική αρχή του Διοικητικού Δικαίου είναι η αρχή της αναλογικότητας.
Πολύ παραστατικά τη διατύπωσε ένας Γερμανός (?) καθηγητής, ότι “δεν χρησιμοποιείς κανόνια για να πυροβολήσεις σπουργίτια”. Αν το θέλουμε με πλέον επιστημονική έκφραση, «η αρχή της αναλογικότητας επιτάσσει ότι μεταξύ του συγκεκριμένου διοικητικού μέτρου και του επιδιωκόμενου νομίμου σκοπού πρέπει να υπάρχει μια εύλογη σχέση». Το δε Σ.τ.Ε αναγνωρίζει ότι «η διοίκηση πρέπει να επιλέγει μεταξύ των μέτρων που πραγματοποιούν τους νομίμους σκοπούς της το εκάστοτε λιγότερο επαχθές για τον ιδιώτη» (βλ. Π. Δ. Δαγτόγλου – γενικό διοικητικό δίκαιο – Αθήνα 1977 – σελ. 107 και 108).
Κύριε Διευθυντά
πέραν του ότι έχετε υπηρετήσει σε Δημόσιο ΚΤΕΟ και άρα έχετε εμπειρία της λειτουργίας του, εποπτεύετε και το Τμήμα Εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων (πρατήρια, σταθμοί, συνεργεία).
Σας ερωτώ:
πώς θα μπορούσατε να δικαιολογήσετε ότι το πρατήριο υγρών καυσίμων μπορεί να απέχει μόνο 30 μ. από ένα εκπαιδευτήριο, το συνεργείο (έλεγχος, διάγνωση, επισκευή, συντήρηση) μόλις 2 μέτρα (να μην είναι σε άμεση γειτνίαση) και ο Σταθμός (parking) να έχει απόσταση λίγα μέτρα, ενώ το ΙΚΤΕΟ πρέπει να απέχει ΕΚΑΤΟ μέτρα και μάλιστα όχι από το κτήριο του ΙΚΤΕΟ αλλά από την περίφραξη !! [βλ. συνημμένα 7α, 7β, 7γ και 7δ].
Ας μας πει ο κ. Υφυπουργός αν υπάρχει και αρχή της καλής νομοθέτησης αλλά (αν υπάρχει) εδώ τουλάχιστον δεν εφαρμόσθηκε.
Δεν νοείται επίσης για το ΙΚΤΕΟ που δεν εργάζονται τις Κυριακές, που λειτουργούν οι ενοριακοί ναοί, να απαιτούμε απόσταση 100 μ.
Κύριε Διευθυντά
Δεν θέλω να φθάσω στο άλλο άκρο. Η πρότασή μου είναι να αναδιατυπωθεί η σχετική παρ. του άρθρου 34.
Με την πεποίθηση ότι θα εξετάσετε τις προτάσεις μου, σας δηλώνω ότι είμαι διαθέσιμος για οποιαδήποτε επεξήγηση.
Με εκτίμηση
Για τη ΔΙΕΝΝΗΣ ΑΤΕ
Βαγγέλης Διέννης
Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Ε.Μ.Π. – Α.Μ. ΤΕΕ : 13.771